fredag 8. mai 2015

Middag i regnet

Jeg innrømmer lett at jeg er en finværs-turgåer. Så når d tikka inn melding i går med spørsmål om ute-middag mens d regna ute, så var min første tanke "hvorfor ikke i morgen når det er meldt sol?". Jeg orka uansett ikke dra alene med tre små, så ba resten dra og kose seg. 

Plutselig var mannen ferdig på jobb, og han var gira på tur. Jeg var ikke helt overbevist, men det blir jo som regel koselig uansett vær og vind, og nå holdt jo ikke unnskyldninga mi lengre. Jeg kan jo ikke skylde på været, det blir for teit. I hvert fall når det bare er snakk om litt regn.

Jeg er fæl til å se for meg alt som må ordnes, men hvor mye trengs egentlig? Svært lite faktisk. Ungene var ferdig påkledd etter bhg, middagen ble pølse m lompe og fiskekaker, så den henta vi bare på butikken. Var vel heller min motivasjon som var mest jobb ;) 


Kom oss i bilen og ut i skogen. Og det er jo godt da, når man bare har kommet seg over dørstokken. 
Helt ok middag, frisk luft og ungene får leke og bruke kroppen. 



Jeg er fortsatt en finværsturgåer, men ganske enkel å overtale til å bli med. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar